درخواست تابلو
تاریخ انتشار : 27 مهر 1402

شرکت تولید تابلو برق + تابلو برق صنعتی– بنیان تابلو


تابلوهای برق الکتریکی برای کنترل و نظارت بر مدارهای الکتریکی و حفاظت از دستگاه‌ها و تجهیزات در بسیاری از بخش‌ها مانند اتوماسیون صنعتی، تولید برق، نفت و گاز، زیرساخت‌ها وغیره ضروری هستند. با افزایش اتوماسیون و پیچیدگی تجهیزات، تقاضا برای تابلوهای کنترل با کارایی بالا و قابل اعتماد، دائما در حال افزایش است که موجب فعالیت بسیاری شرکت تولید تابلو برق گردیده است. تهیه و مونتاژ تابلو برق عملی حساس و مستلزم تخصص و مهارت بالا مهندسین و تکنسین‌های فنی است. در این مطلب به بررسی ساخت این تجهیزات و دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت‌های سازنده خواهیم پرداخت.

 

 

مراحل تولید و مونتاژ تابلو برق در شرکت تولید تابلو برق

مراحل تولید و مونتاژ تابلو برق صنعتی در شرکت‌های تولیدکننده، از ایده اولیه تا ساخت نهایی به‌طور خلاصه عبارت‌اند از: 

طراحی و آماده سازی نقشه ایزومتریک 

در این مرحله پس از مذاکرات اولیه، بازدید محل پروژه و ارائه اطلاعات به واحد طراحی و مهندسی، طراحی و آماده سازی نقشه ایزومتریک بر حسب نوع کاربرد، محل استفاده و... آغاز می‌شود.

جوشكاري، برش کاری، خم کاری و سوراخ کاری بدنه

این مرحله شامل برش، پانچ، خم کردن، مته کاری، جوشکاری، فرز و فلزکاری قطعات بدنه بر اساس نقشه ارائه شده توسط واحد طراحی و مهندسی است.

رنگ کاری بدنه

مرحله بعدی پس از آماده شدن بدنه، رنگ کاری و پولیش بدنه با رنگ‌های پوششی الکترواستاتیک است که در چهار مرحله چربی زدایی، زنگ زدایی، فسفاته کاری و عایق کاری توسط متخصصان این حوزه در شرکت تولید تابلو برق صورت می‌گیرد.

مونتاژ بدنه و اسكلت داخلي تابلو برق 

این مرحله شامل اتصال قطعات نگهدارنده و تعبیه سوراخ‌هایی بر اساس جایگاه هر یک از قطعات بدنه برای قراردادن تجهیزات الکتریکی در محل مناسب است.

مونتاژ قطعات الكتريكي و سیم کشی

این مرحله شامل نصب قطعات الکتریکی از قبیل فيوز، كليد، كنتاكتور، رله، پريز، فتوسل، کلیدهای قطع و وصل جریان، تابلوهای نمایشگر، چراغ‌ها و شينه‌کشی و سیم‌کشی بین آن‌ها در درون بدنه تابلو برق صنعتی است به صورتی که امکان دسترسی آسان اپراتور به تمامی بخش‌ها و قطعات را فراهم سازد و نیز در صورت نیاز قابل گسترش باشد.

 

شرکت تولید تابلو برق
این مرحله شامل نصب قطعات الکتریکی از قبیل فيوز، كليد، كنتاكتور، رله، پريز، فتوسل، کلیدهای قطع و وصل جریان، چراغ‌ها و شينه‌کشی است.

 

تست و کنترل کیفیت

این مرحله پس از اتمام ساخت تابلو برق توسط کارشناسان کنترل کیفیت شرکت تولید تابلو برق مطابق با پروتکل‌های تعریف شده است که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

کنترل کیفیت تابلو برق

کنترل کیفیت تابلو برق یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مراحل تولید و مونتاژ تابلو برق صنعتی است که توسط کارشناسان مجرب شرکت تولید تابلو برق به طور دقیق صورت می‌گیرد. مراحل کنترل کیفیت تابلو برق شامل دو بخش کنترل مونتاژ بدنه و کنترل مونتاژ الکتریکی است.

مرحله کنترل مونتاژ بدنه

این مرحله شامل بررسی کلیه قطعات و تجهیزات از لحاظ نصب و قرارگیری بر روی تابلو برق است که عبارت‌اند از: 

  • کنترل ورق‌های فولاد و قطعات آبکاری گالوانیزه
  • کنترل قطعات تراشکاری شده
  • کنترل رنگ‌آمیزی
  • کنترل درج حفاظت (IP) تابلو‌ها بر اساس سفارش
  • بررسی ابعاد و اندازه‌ها
  • کنترل و نصب برچسب کنترل کیفیت
  • نصب برچسب حاوی مشخصات تابلو
  • قرار دادن نقشه و فرمان در محل مخصوص تابلو برق

مرحله کنترل مونتاژ الکتریکی

این مرحله شامل کنترل کلیه اتصالات بخش فرمان، اتصالات شینه و اتصالات زمین است که عدم دقت در آن می‌تواند موجب بروز خطرات جبران‌ناپذیر جانی و مالی گردد. کنترل مونتاژ الکتریکی مواردی چون کنترل لوازم و تجهیزات الکتریکی، لوازم مکانیکی، اتصالات مکانیکی شامل بدنه و قطعات الکتریکی و سیستم باس بار، کنترل درجه عایق لوازم الکتریکی، کنترل مقره‌های مربوط به تابلو‌های ولتاژ بالا و متوسط، تست کنتاکتور‌ها و رله‌ها و تنظیم آن مطابق با مشخصات فنی و نقشه‌ها، تطبیق مدارات با نقشه‌های اجرایی و تست مدارات و اینترلاک‌های الکتریکی را در بر می‌گیرد.

لازم به ذکر است که مواردی چون تست سیم بندی، اندازه‌گیری مقاومت الکتریکی، تست عملکرد تجهیزات فشار ضعیف، تست ولتاژ و تست دی الکتریک نیز در دستور کار کنترل کیفیت شرکت تولید تابلو برق قرار دارد.

 

شرکت تولید تابلو برق
مرحله کنترل مونتاژ الکتریکی شامل کنترل کلیه اتصالات بخش فرمان، اتصالات شینه و اتصالات زمین است.

 

انواع تابلو برق های تولیدی شرکت تولید تابلو برق بنیان تابلو

تولید تابلو برق های شرکت بنیان تابلو در دو بخش ولتاژ ضعیف (L.V) و ولتاژ متوسط (M.V) صورت می‌گیرد. این شرکت با هدف بهبود کیفیت و ارتقای سطح تکنولوژی اقدام به راه‌اندازی واحد ساخت و مونتاژ انواع تابلو برق تغذیه موتوری، تابلوهای توزیع اصلی و فرعی، تابلو برق حفاظت و کنترل، تابلو برق‌هایی با قابلیت اتصال به سیستم‌های کنترل قابل برنامه‌ریزی، تابلوهای خازنی، تابلوهای روشنایی وغیره نموده است. تمامی تابلو برق‌های ساخت این شرکت در انواع تابلو برق ایستاده، کشویی و یا دیواری برای محیط داخلی یا خارجی قابل سفارش است. 

تابلو برق های تولیدی شرکت تولید تابلو برق بنیان تابلو منطبق بر استانداردهای جهانی و با درجه حفاظت بالا در برابر باران، برف، سرمای سخت، خاک، گرد و غبار است که سبب بالا بردن ایمنی تجهیزات و کاربران و بهره‌وری بیشتر در تولید می‌شود.

شرکت تولید تابلو برق بنیان تابلو

بنیان تابلو با تیم بزرگی از متخصصان و مهندسین باتجربه، حرفه‌ای و طراز اول صنعت در تمام زمینه‌های طراحی، از طرح اولیه گرفته تا اجرا و نصب نهایی می‌تواند به نصب و توسعه تابلو برق‌های صنعتی استاندارد مطابق پیشرفته‌ترین طرح‌های موجود در کارگاه صنعتی شما کمک کند.

تیم بنیان تابلو، دانش و تجربه گسترده‌ای در زمینه توزیع نیرو، اتوماسیون، مراکز کنترل موتور، کنترل ایمنی و سیستم‌های شبکه دارد که تمامی الزامات صنعتی موردنیاز و تمام جنبه‌های تجارت برق از مسکونی گرفته تا تجاری و صنعتی را پوشش می‌دهد و با تمرکز بر خدمات، کیفیت و پایداری، توزیع برق ایمن و کارآمد را برای مشتریان خود امکان‌پذیر می‌کند.

شرکت تولید تابلو برق معتبر بنیان تابلو با مشاوره برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، می‌تواند راهکارهای متناسب با پروژه‌های بزرگ یا کوچک ارائه دهد.

سخن پایانی

تابلو برق جزئی ضروری از هر واحد صنعتی است و بدون تابلو برق ملک شما در معرض خطر آسیب‌های شدید در زمان اضافه بار یا اتصال کوتاه دارد. علاوه بر این، برای اطمینان از عملکرد و ایمنی بهینه، باید از سرمایه‌گذاری بر روی یک تابلو برق باکیفیت تولیدشده توسط یک شرکت تولید تابلو برق معتبر اطمینان حاصل کنید. بنیان تابلو با ساخت انواع تابلوهای صنعتی کوچک و بزرگ و ساده و پیچیده، طیف وسیعی از صنایع و کاربردها را پوشش می‌دهد. پروژه شما هر چه که باشد، ما تجربه و ظرفیت تولید با بالاترین کیفیت را با تخصص مهندسی و خدمات مشتری که شایسته شماست، داریم.


سوالات متداول

 تابلوهای برق تجهیزاتی هستند که برای کنترل و نظارت بر مدارهای الکتریکی و حفاظت از دستگاه‌ها و تجهیزات در بسیاری از بخش‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. 
مراحل تولید و مونتاژ تابلو برق صنعتی شامل طراحی و آماده سازی نقشه ایزومتریک، جوشكاري، برش کاری، خم کاری، سوراخ کاری ورنگ کاری بدنه، مونتاژ بدنه و اسكلت داخلي، مونتاژ قطعات الكتريكي و سیم کشی و تست و کنترل کیفیت است.
این بخش دو بخش کنترل مونتاژ بدنه و کنترل مونتاژ تجهیزات الکتریکی است.
جستجو در مقالات و آموزش‌ها
جدیدترین مقالات و آموزش‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت بنیان تابلو می‌باشد.