درخواست تابلو
تاریخ انتشار : 20 آذر 1401

فایده استاندارد سازی تابلو ها


تقریبا تمام محصولاتی که مردم در زندگی روزمره خود از آنها استفاده می کنند.مانند وسایل الکترونیکی،ماشین ها،دستگاه های پزشکی، و سیستم های انرژی خانه برای مطابقت با استانداردهای صنعتی طراحی شده اند.برای مصرف کننده،این بدان معناست که این محصولات هم الزامات ایمنی و هم عملکرد را برآورده می کنند.این موضوع برای استانداردهای طراحی و ساخت تابلو برق بیشتر صادق است و اهمیت  دارد.

استاندارد تابلو برق فشار متوسط

برای تولید کنندگان،استانداردها اساس و بنیاد ارائه محصولاتشان است.سازنده تابلو برق مشخصات فنی و رویه هایی ایجاد می کند تا صنایع دیگر بتوانند با اطمینان وخیالی آسوده از محصولات آن استفاده نموده و پیشرفت کند.استانداردها همچین برای سازگاری و قابلیت همکاری بیشتر ضروری هستند.به طوری که محصولات تولید کنندگان مختلف،همه دارای رتبه بندی و ساختار اولیه یکسانی هستند.به دلیل وجود استانداردهای تابلو برق،تولیدکنندگان با دانستن آنچه از یک محصول خاص برای اکثر مکان ها در سراسر جهان نیاز است ،در زمان طراحی و ساخت تا حد زیادی صرفه جویی می کنند.

فواید استفاده از استانداردها در تابلو برق صنعتی

استانداردها انطباق عملکرد،بهبود پایداری و به حداکثر رساندن قابلیت اطمینان تابلو برق صنعتی را تضمین می کنند.برای مثال،تولیدکنندگان تجهیزات تابلو برق فشار متوسط برای تولید محصولاتی که تاسیسات MV ایمن و پایدار را فراهم می کنند،به استانداردهایی وابسته است.

چرا استانداردها باید به روز شوند؟

یکی از چالش های پیش رو، این است که استانداردهایی که برای پاسخگویی به نیازهای تولیدکنندگان تجهیزات MV تکامل نمی یابند،در واقع می توانند کسب و کارها را متوقف نموده و مانع از بهبود ایمنی شوند.

سازندگان تجهیزات برقی به دلایل مختلفی باید استانداردهای روز را دارا باشند از جمله:

معرفی فرصت های جدید برای بهبود و نوآوری محصولات

زمانی که استانداردها الزامات محدود کننده را حذف می کنند،تولیدکنندگان تجهیزات بهتر می توانند از پیشرفت های فناوری و مواد بهره ببرند.به عنوان مثال،قبلااستفاده از سیم های کنترل از نوع SIS اجباری بود،اما اکنون سازندگان گزینه های اضافی برای سابقه تابلو برق متال کلد دارند.

کاهش چالش های کاربران نهایی

شفاف سازی استانداردها،اختلاف نظر بین کاربران نهایی و تولدکنندگان در مورد نحوه تفسیر استانداردها را کاهش می دهد.به عنوان مثال ، کاربران نهایی و سازندگان ممکن است تفسیرهای مربوط به اندازه های پنجره های مادون قرمز را که می توان در درب های فلزی یا پوشش های فلزی استفاده کرد،به چالش بکشند.

صرفه جویی در زمان و هزینه

توسعه مجدد محصولاتی که بر اساس استانداردهای منسوخ طراحی شده اند برای تولیدکنندگان پر هزینه و زمان بر است .به عنوان مثال،استانداردهای به روز می توانند چالش های پایداری تاسیسات MV را برطرف کنند.

افزایش ایمنی و ضریب اطمینان

هنگامی که استانداردها برای برآوردن الزامات سیستم های برق صنعتی تکامل می یابند،به اطمینان از نصب ایمن تر ، کارآمد تر و پایدارتر برای آینده کممک می کنند.به عنوان مثال،استانداردهای کمیسیون بین المللی الکتروتکنیکی (IEC) برای تابلو برق MV برای برآورده کردن اهداف توسعه پایدارد سازمان ملل (SDG) به روز می شود.از سال 2020، هرآیتم کاری جدید برای پیشنهادات IEC باید شامل شناسایی سهم موردانتظار در SDG باشد.این امر منجر به ایجاد زیر ساخت پایدارتر و انعطاف پذیرتر بر اساس فناوری سازگار با محیط زیست می شود.

استانداردهای IEC و ANSI/IEEE 

این دو دستورالعمل نیز به عنوان بخشی از این تکامل هماهنگ تر می شوند.IEC و موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) موسسه مهندسین برق و الکترونیک (IEEE) نهاد های اصلی استانداردسازی برای تاسیسات تابلو های برق صنعتی هستند.ممکن است تفاوت های قابل توجهی در رتبه بندی و عملکرد مورد نیاز این نهادهای استاندارد وجود داشته باشند،که اغلب منجر به نیاز تولید کنندگان جهانی به تولید دو محصول متفاوت می شود.

تاسیسات MV

خوشبختانه برای تولیدکنندگان،استاندارهای IEC و IEEE/ANSI در موردالزامات عملکرد و تست هماهنگ تر می شوند .به عنوان مثال،استانداردهای IEC و IEEE/ANSI برای قطع کننده های مدار متفاوت است،اما در سال های اخیر کمیته های استانداردسازی برای همگرا کردن الزامات تست نوع برای استانداردهای قطع کنند مدار MV کار کرده اند.به عنوان مثال ،استانداردمدارشکن ژنراتور جریان متناوب در سال 2015 با یک آرم دوگانه به عنوان 013-37-62271-IEEE/IEC ILHKI' AN.

جستجو در مقالات و آموزش‌ها
جدیدترین مقالات و آموزش‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت بنیان تابلو می‌باشد.