درخواست تابلو
تاریخ انتشار : 18 آبان 1401

نحوه ساخت تابلو برق


1-طراحی و آماده سازی نقشه ایزومتریک(CUBICLE)و جانمایی(LAYOUT)

در این مرحله پس از مذاکرات اولیه و تهیه پیش نویس قرارداد،کارشناسان شرکت سازنده تابلو برق از محل پروژه کارفرما بازدید و پس از عقد قرارداد کار نقشه کشی آغاز می شود.


2-جوشکاری،برش کاری،خم بدنه

در این مرحله براساس نقشه ارائه شده توسط واحد طراح مهندسی،گروه تولید تابلو برق اقدام به برشکاری و ساخت با فولاد ضد زنگ برای بدنه تابلو برق می نمایند ضخامت فولاد معمولا بین 1.5-2.5 میلی متر می باشد که تفاوت این عدد به نوع کاربرد ومحل استفاده دستگاه بستگی دارد عملیات بر روی فولاد باید با دستگاه های حساس با نهایت دقت انجام شود.


3-رنگ کاری بدنه

پس از آماده شدن بدنه،در ادامه فرایند ساخت تابلو برق،باید در چهار مرحله اقدام به به رنگ کاری و پولیش بدنه کرد:

چربی زدایی:به کمک محلول های شیمیایی یا استفاده از سیستم اولتراسونیک سطح فولاد از وجود هرگونه چربی که کیفیت رنگ را تحت شعاع قرار دهد پاک می شود.

زنگ زدایی:با استفاده از فرزکاری یا سمباده،هرگونه زنگ موجود روی ورق پاک می شود،در صورتی که حجم زنگ زدگی زیاد باشد میتوان ازمیزان کنترل شده ای اسید سولفوریک استفاده کرد.

فسفاته کاری:این کار باعث کاهش احتمال زنگ زدگی در سطح فلز شود.

عایق کاری:در انتها عملیات عایق کاری را انجام میدهند.


4-مونتاژ اسکلت و بدنه تابلو برق

پس از خشک شدن رنگ بدنه کارگران اقدام به اتصال اسکلت و بدنه وجاسازی قطعات مختلف نگهدارنده در آن می کنند.با این هدف که دستگاه آماده قرار گیری تجهیزات الکتریکی در مکان مناسب درون آن می گردد.


5-مونتاژ قطعات و تجهیزات الکتریکی و سیم کشی 

در نهایت تکنسین های فنی کارآزموده،اقدام به مونتاژ کلیه تجهیزات و سیم کشی بین آنها در محل از پیش تعیین شده داخل تابلو می نمایند.قطعات الکتریکی از جمله رله ها،کنتاکتور ها،پریز ها،کلیدهای قطع و وصل جریان،تابلوهای نمایشگر،چراغ ها و علایم هشدار و غیره بروی تابلو برق نصب می گردد همچنیم سیم کشی و شینه کشی مورد نیاز جهت تکمیل ساخت تابلو برق به انجام می رسد.


6-تست و کنترل کیفیت

پس از اتمام فرآیند ساخت تابلو برق،کارشناسان کنترل کیفیت با پروتکل های تعریف شده اقدام به تست دستگاه می نمایند.این تست ها شامل بررسی ظاهری تابلو برق و انجام آزمایش های داخل کارخانه است.اگر نتیجه بررسی ها حاکی از صحت کار تولید ومونتاژ باشد دستگاه جهت بسته بندی و تحویل به واحد مربوطه ارسال می شود.


هزینه ساخت تابلو برق با کاربرد های متنوع

بسته به نوع دستگاه و تجهیزات داخلی مورد استفاده،ضخامت ورق،تعداد سلول ها،ابعاد بدنه،ثابت یا متحرک بودن و عوامل متعدد دیگر ،قیمت ساخت تابلو برق متفاوت خواهد بود.از کارشناسان بنیان تابلو درخواست قیمت کنید درکمترین زمان ممکن پاسخگو شما عزیزان خواهیم بود


Behnaz
Behnaz
2 سال قبل
Alye mamnon
پاسخ
جستجو در مقالات و آموزش‌ها
جدیدترین مقالات و آموزش‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت بنیان تابلو می‌باشد.