ورود / درخواست تابلو
تاریخ انتشار : 13 تیر 1403

چرا باید تابلو برق را نوسازی کنیم؟


آیا دائما با مشکلات برق روبرو هستید؟ ممکن است زمان آن رسیده باشد که تابلو برق خود را نوسازی کنید؟ تابلو برق مانند نیروگاهی در پشت صحنه است که انرژی لازم برای پریزها، دستگاه‌ها و وسایل مورد علاقه شما را فراهم می‌کند. قطعات و اتصالات موجود در این پنل‌ها ممکن است با گذشت زمان فرسوده و منسوخ شوند و نیاز به تعویض داشته باشند. یک تابلو برق قدیمی یا آسیب‌دیده ممکن است نتواند عملکرد خوبی داشته باشد و از طرفی سیستم برق شما را در معرض خطرات جدی قرار دهد. در این مطلب به دلایل و مزایای نوسازی تابلو برق اشاره خواهیم کرد.

 

عکس-تابلو-برق-صنعتی

 

تابلوی برق چه کار می‌کند؟

تابلو برق یک محفظه برای سیم‌کشی و نصب تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکی، کلیدها، قطعات کنترلی و حفاظتی است. تابلو برق به عنوان نقطه اتصال به سرویس برق شما عمل و برق را در بخش‌های مختلف ملک شما توزیع می‌کند. همچنین تابلوهای برق به منظور جلوگیری از وارد شدن شوک الکتریکی به کاربران، نظم‌دهی بیشتر قطعات و حفاظت تجهیزات در برابر عوامل محیطی مورداستفاده قرار می‌گیرد.
تابلو برق میزان مصرف الکتریسیته به محل را کنترل کرده و هنگام بارگذاری بیش از حد مدارها، خاموش شدن ایمن را تضمین می‌کند. 

 

نوسازی تابلو برق به چه معناست؟

تابلو برق بسته به محل مورداستفاده شامل تجهیزات مختلفی است که هر یک انجام عملی خاص را بر عهده دارند. این قطعات و تجهیزات به مرور دچار آسیب و فرسودگی می‌شوند و عملکرد خود را از دست می‌دهند که بایستی با قطعات سالم جایگزین شوند. به این فرایند نوسازی تابلو برق گفته می‌شود که اغلب توسط یک برقکار ماهر و دارای مجوز صورت می‌گیرد. نوسازی تابلو برق دارای مزایای بسیاری است که در بخش‌های بعدی به برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

نوسازی-تابلو-برق-به-چه-معناست

 

دلایل و مزایای نوسازی تابلو برق

سرمایه‌گذاری در نوسازی تابلو برق می‌تواند موجب بهبود عملکرد سیستم برق شما شده و از مشکلات زیادی چون سوسو زدن چراغ‌ها، قطعی مکرر یا نوسانات برق جلوگیری کند. برخی از مزایای نوسازی تابلو برق عبارت‌اند از:

  • ایمنی: جلوگیری از خطر آتش سوزی و شوک

ایمنی الکتریکی یک جنبه حیاتی برای حفظ یک خانه امن و راحت است. نیروی برق انرژی موردنیاز اکثر لوازم مورداستفاده ما را تامین می‌کند؛ اما عدم استفاده صحیح می‌تواند خطرات جدی چون آتش سوزی، شوک و قطعی برق را به همراه داشته باشد. تابلو برق‌هایی که هنگام افزایش بار، قادر به خاموش کردن قطع کننده‌ها نباشند، می‌توانند منجر به آتش‌سوزی شوند. نوسازی، خطر نوسانات برق، قطعی برق و آتش سوزی آسیب رساندن به لوازم خانگی و الکترونیک شما را کاهش دهد.

  • بهره وری: کاهش مصرف انرژی

یکی از ایرادات اصلی تابلوهای برق قدیمی، ناکارآمدی آن‌ها است. آن‌ها برق بیشتری مصرف می‌کنند که منجر به افزایش هزینه‌های انرژی می‌شود. علاوه بر این، ممکن است با دستگاه‌های مدرنی که استانداردهای ایمنی و عملکرد بالاتری دارند، سازگار نباشند. نوسازی تابلو برق می‌تواند بازده الکتریکی خانه شما را از راه‌های مختلفی بهبود بخشد. نوسازی تابلو برق می‌تواند تا 30 درصد در هزینه‌های انرژی سالانه صرفه‌جویی کند.

 

تابلو-برق-چه-کار-میکند

 

  • قابلیت اطمینان: جلوگیری از قطع برق

زندگی مدرن به‌طور فزاینده‌ای به اشکال مختلف انرژی متکی است. با افزایش تقاضای انرژی، پانل‌های موجود ممکن است قادر به تامین ایمن و کارآمد نیروی افزایش یافته نباشند. نوسازی یا ارتقاء پنل علاوه بر کاهش خطرات ناشی از گرمای بیش از حد و خرابی‌های الکتریکی، باعث مصرف بهینه انرژی می‌شود.

  • ظرفیت: پشتیبانی از لوازم و دستگاه‌های بیشتر

نوسازی و ارتقا تابلو برق می‌تواند پشتیبانی لازم را برای تامین برق وسایل جدید یا اتاق‌های اضافی فراهم کند. نوسازی می‌تواند از بارگذاری بیش از حد، گرمای بیش از حد یا اتصال کوتاه و به تبع آن خطر آتش سوزی یا آسیب رساندن به تجهیزات جلوگیری کند.

  • کنترل بیشتر بر سیستم برق

نوسازی تجهیزات مختلف تابلو برق چون بخش کنترل پنل، باعث افزایش میزان کنترل بر سیستم برق و نیرو و یافتن مشکلات احتمالی می‌شود.

  • افزایش ارزش ملک

نوسازی و ارتقاء تابلو برق علاوه بر افزایش ایمنی، کارایی و عملکرد، ارزش و مطلوبیت ملک شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

علائمی که نشان می‌دهد تابلو برق نیاز به نوسازی دارد!

شناخت علائمی که نشان می‌دهد تابلو برق شما نیاز به نوسازی دارد برای بهبود عملکرد، رسیدگی به مشکلات احتمالی و بهره‌مندی از دیگر مزایای آن بسیار مهم است. در زیر به برخی از این علائم اشاره خواهیم کرد:

  1. قطعی مکرر بریکرها

اگر هر بار که چیزی را روشن می‌کنید، کلیدهای مدار شما از کار می‌افتند، احتمالاً پنل فعلی شما مطابق با تقاضا نیست و نشانه آن است که تابلوی برق شما و احتمالاً سیم‌کشی باید ارتقا یابد.

  1. علائم و بوی سوختگی

علائم و بوی سوختگی نشان‌دهنده سیم کشی معیوب است و سیم کشی معیوب عامل شماره یک آتش سوزی است. بارگذاری بیش از حد تابلو برق می‌تواند باعث آسیب سیم‌کشی شود. برخی از علائم سیم کشی معیوب شامل علائم سوختگی در اطراف پریزها یا کلیدها، بوی سوختن لاستیک، احساس سوزن سوزن شدن یا شوک هنگام لمس وسایل است.

  1. سوسو زدن چراغ‌ها و خاموشی‌های مکرر

سوسو زدن چراغ‌ها می‌توانند نشان‌دهنده فرسودگی سیم‌کشی باشد. حفاظت از ایمنی و اموال مطمئناً یکی از مهم‌ترین دلایل ارتقاء و نوسازی تابلو برق شما است.

  1. وجود فیوز در تابلو برق

اگر به جای کلیدهای برق در تابلو برق خود فیوز دارید، نیاز به ارتقاء و نوسازی تابلو برق دارید. پانل‌های فیوزی حساسیت زیادی ندارند و قادر نیستند بارهای الکتریکی وسایل مدرن را تحمل کنند و به خطر آسیب و آتش‌سوزی را افزایش می‌دهند.

 

عکس-تابلو-برق-صنعتی-و-متخصص

 

سخن پایانی

نوسازی تابلو برق علاوه بر تامین و افزایش تقاضای انرژی، مزایای زیادی برای خانواده ها و محیط زیست به همراه دارد. نه تنها ایمنی و قابلیت اطمینان سیستم الکتریکی و به تبع آرامش خاطر شما را افزایش می‌دهد، بلکه خطر آسیب و قطعی برق را نیز به حداقل می‌رساند. نوسازی تابلو برق می‌توانند کارایی و عملکرد لوازم و دستگاه‌ها را افزایش داده و در دراز مدت موجب مصرف کمتر و صرفه‌جویی در هزینه انرژی گردد.


سوالات متداول

این قطعات و تجهیزات تابلو برق به مرور دچار آسیب و فرسودگی و کاهش عملکرد می‌شوند و بایستی با قطعات نو و سالم جایگزین شوند که به آن نوسازی تابلو برق می‌گویند.
نوسازی و ارتقاء تابلو برق علاوه بر تضمین ایمنی و راحتی موجب کاهش مصرف برق و جلوگیری از آسیب ناشی از بارگذاری بیش از حد می‌شود.
علائمی چون قطع مکرر قطع کننده‌های مدار، صداهای وزوز، نشانه‌هایی از سوختن بریکرها یا سایر قسمت‌ها و بوی سوختگی نشان‌دهنده بروز مشکل و نیاز به نوسازی تابلو برق هستند.
تابلو برق یک محفظه برای سیم‌کشی و نصب تجهیزات الکتریکی یا الکترونیکیاست که برق را در بخش‌های مختلف ملک شما توزیع می‌کند.
جستجو در مقالات و آموزش‌ها
جدیدترین مقالات و آموزش‌ها
کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به شرکت بنیان تابلو می‌باشد.